سیستم متمرکز

سیستم متمرکز

در خدمت همکاران محترم
سیستم متمرکز

سیستم متمرکز

در خدمت همکاران محترم

رفع مغایرت سامانه بکفا با سیستم ارزشیابی

با سلام و عرض خسته نباشید به محضر همکاران محترم ؛


احتراماً، به اطلاع مدیران و معانین اجرایی محترم می رساند با توجه به اختلاف آماری موجود در سیستم بگفا با سیستم ارزشیابی تحصیلی دانش آموزی لازم است مدیران و معاونین اجرایی کلیه آموزشگاه ها هر چه سریعتر به سامانه  school.medu.ir مراجعه و بخش «گزارشات آماری» زبانه «مقایسه درصد سوابق موجود» را انتخاب و ضمن ملاحظه گزارش، در صورت وجود اختلاف آماری سوابق، اقدام به اصلاح این اختلاف آماری نمایند. لازم به ذکر است مسئولیت عدم اجرای این یکسان سازی بر عهده مدیر محترم آموزشگاه خواهد بود


با تشکر 

برنامه امتحانات نهایی خرداد 93

برنامه امتحانات نهایی

سال سوم متوسطه سالی واحد (روزانه)

ونیم سالی - واحدی(بزرگسالان) و داوطلبان آزاد

رشته های نظری ، فنی و حرفه‌ای

و

پیش دانشگاهی(روزانه - بزرگسالان - داوطلبان آزاد)

و

زمان امتحان هماهنگ تک درس پایه اول و دوم متوسطه

در

نوبت امتحانی

خرداد سال‌تحصیلی ۹۳-۱۳۹۲

تذکر :فایل بصورت PDF می باشند. )

برای دریافت برنامه بر روی لینک ذیل(فایل ضمیمه) کلیک و دریافت نمایید .

برنامه امتحانات خرداد ۹۲-۹۳

 فایل ضمیمه

با شفت‌ بیشتر آشنا شوید



شاید نام شفت به عنوان یکی از شهرستان‌های گیلان برای خیلی‌ها آشنا باشد. شهری که به آن کمتر از سایر شهرستان‌ها پرداخته شده و کمتر به مردم معرفی شده است. در صورتی که این شهرستان دارای مکان‌های گردشگری فراوان بوده و جاذبه‌هایی زیبایی نسبت به سایر شهرستان‌های استان دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران‌(ایسنا)، منطقه گیلان، شهرستان شفت ناحیه‌ای کوهستانی و تاقدیس مانند است که در منتهی الیه گوشه شرقی رشته کوه‌های تالش جای دارد. شفت جلگه‌ای سرسبز است که درختان انبوهی را در دل خود جای داده است.

شفت روستایی‌ترین شهرستان استان گیلان است، شهرستانی که دور تا دورش را روستاها فرا گرفته‌ است، جنگل و کوه از یک طرف و شالیزارهای برنج و باغات چای از سوی دیگر، هر یک از روستاهای شفت را زیبا کرده است. از پرطرفدارترین این روستا می‌توان به نصیرمحله ،دوبخشر، گیلده، کمسار، سیاهمزگی، شالما، سفیدمزگی، بیالوا، چماچا، کاظم آباد، صیقلان، بداب، درودخان، چناررودخان، طالقان، چوبر، ویسرود، جیرده و پده اشاره کرد.

لطفا"  به ادامه مطلب بروید 

 

ادامه مطلب ...

نگارش 7.3 توصیفی ( ابتدایی )

نگارش 7.3 توصیفی بر روی سایت شرکت پژوهش و نوآوری قرار گرفت .

آخرین تغییرات موجود در نگارش (7.3- 92/12/12)

از آنجایی که تاکنون موارد زیادی پیش آمده است که علیرغم اعلام و اصرار ما به مدارس که حتما از سیستم های خود نسخه های پشتیبان منظمی تهیه و حتما آخرین نسخه ها را در روی CD  و یا   DVD  و در خارج از هارد کامپیوتر مدرسه نگهداری نمایند ولی باز هم متاسفانه موارد متعددی به ما ارجاع میشود که به هر دلیل سیستم و اطلاعات مربوط به یک مدرسه از بین رفته و در کمال ناباوری هیچ نسخه پشتیبانی هم از آن وجود ندارد . در اکثر این موارد مدارس و مناطق از ما تقاضا داشتند تا این اطلاعات را از روی سیستم منطقه برای آنها بازگشت ارسال نماییم . در این نگارش در بخش تبدیل سوابق سیستم داس به سیستم موجود امکان جدیدی اضافه شده است که در اینگونه موارد مدرسه میتواند با پس گرفتن فایل ارسال سوابق خود به سیستم منطقه ای از مسئول سیستم منطقه آن را در سیستم خود دریافت نمایند . لازم به تذکر است که این فایل به جهت تغذیه سیستم و پایگاه های اطلاعاتی مناطق تهیه شده است لذا تمام اطلاعاتی را که در یک سیستم مدرسه ممکن است موجود باشد را به همراه خود ندارد چون منطقه احتیاجی به آنها نداشته است . لذا با این کار کلیه سوابق سیستم مدرسه بطور کامل بازیابی نمی شود ولی البته در چنین حالت هایی بازسازی حدود 80 درصد از اطلاعات یک مدرسه به مراتب بهتراز هیچ خواهد بود .  

                                                                                

                                        لطفا"بقیه تغییرات را در ادامه مطالب مطالعه کنید

    

دانلود نگارش 

 

ادامه مطلب ...

نگارش 11.4 سیستم دانش آموزی دانا

همکار عزیز شما می توانید نگارش جدید 11.4  سیستم دانش اموزی دانا را از این پست دانلود کنید .


دریافت نگارش 

نگارش 5.6 راهنمایی

همکار عزیز شما می توانید نگارش جدید 5.6 راهنمایی را ازاین پست دانلود کنید .


جهت دریافت نگارش روی اینجا کلیک کنید 

شرایط بازنشستگی پیش از موعد فرهنگیان در سال ۹۳

فانی با اشاره به این که اقتصاد مقاومتی یک سیاست است که بر مجموعه فعالیت‌های وزارت آموزش و پرورش سایه می‌اندازد، تصریح کرد: به طور قطع بخش مدیریتی حوزه تعلیم و تربیت بیشترین تاثیر را از این سیاست‌ها می‌گیرد.

وزیر آموزش و پرورش با بیان این‌ که بازنشستگی پیش از موعد با سنوات ارفاقی در مجلس تصویب نشده است، گفت: بر همین اساس سال آینده بازنشستگی پیش از موعد انجام خواهد شد اما بدون سنوات ارفاقی و بر اساس نیاز و عدم نیاز نیروی انسانی تصمیم‌گیری می‌شود.

منبع : سایت صبح شفت 

  ادامه مطلب ...

رفع مشکل بسته شدن سال ۹۲

در صورت بسته شدن  سال تحصیلی ۹۳-۹۲ ،فایلهای ارسالی را باز کرده .

اسکریپت مربوطه را در سیستم ابتدایی یا راهنمایی از طریق هلپر/اصلاح 

پایگاه داده با تیک رمز شده  دریافت نمایید.


 رفع مشکل بسته شدن سال ۹۲ 


هلپر 2.6 راهنمایی

هلپر 2.6 راهنمایی جهت استفاده معاونین اجرایی مدارس راهنمایی  می باشد . چنانچه هلپر شما قدیمی می باشد نسبت به تعویض هلپر اقدام نمائید . 

راهنمای استفاده از هلپر جدید:

جهت تعویض هلپر فایل زیپ شده را باز کرده و هلپر را در صفحه کامپیوتر  کپی می کنیم . بعد از اینکه بدون خطا کار کرد آن هلپر را به درایو نصب برنامه کپی میکنیم . محل پیش فرض نصب درایو c  پوشه پژوهش و در پوشه مقطع  مورد نظر کپی می کنیم . 



هلپر راهنمایی


نگارش 5.5 راهنمایی (متوسطه دوره اول )

   rahnamaee

موارد اصلاحیه در نگارش 5.5.0.0

در این نگارش  موضوعات زیر اصلاح و یا اضافه شده است :

الف از آنجایی که تاکنون موارد زیادی پیش آمده است که علیرغم اعلام و اصرار ما به مدارس که حتما از سیستم های خود نسخه های پشتیبان منظمی تهیه و حتما آخرین نسخه ها را در روی CD  و یا   DVD  و در خارج از هارد کامپیوتر مدرسه نگهداری نمایند ولی باز هم متاسفانه موارد متعددی به ما ارجاع میشود که به هر دلیل سیستم و اطلاعات مربوط به یک مدرسه از بین رفته و در کمال ناباوری هیچ نسخه پشتیبانی هم از آن وجود ندارد . در اکثر این موارد مدارس و مناطق از ما تقاضا داشتند تا این اطلاعات را از روی سیستم منطقه برای آنها بازگشت ارسال نماییم . در این نگارش در بخش تبدیل سوابق سیستم داس به سیستم موجود امکان جدیدی اضافه شده است که در اینگونه موارد مدرسه میتواند با پس گرفتن فایل ارسال سوابق خود به سیستم منطقه ای از مسئول سیستم منطقه آن را در سیستم خود دریافت نمایند . لازم به تذکر است که این فایل به جهت تغذیه سیستم و پایگاه های اطلاعاتی مناطق تهیه شده است لذا تمام اطلاعاتی را که در یک سیستم مدرسه ممکن است موجود باشد را به همراه خود ندارد چون منطقه احتیاجی به آنها نداشته است . لذا با این کار کلیه سوابق سیستم مدرسه بطور کامل بازیابی نمی شود ولی البته در چنین حالت هایی بازسازی حدود 80 درصد از اطلاعات یک مدرسه به مراتب بهتراز هیچ خواهد بود .


جهت مطالعه کامل تغییرات در نگارش به ادامه مطلب بروید


دانلود نگارش 

ادامه مطلب ...

روابط انسانی در مدارس

مقدمه

آنچه در حیات انسانی حائز اهمیت است نیاز به همزیستی با یکدیگر و روابط انسانی است . روابط انسانی موهبتی است که در انسان به ودیعه گذاشته شده تا بتوانند یکدیگر را درک کنند و با هم زندگی کنند . روابط انسانی سرمنشأ رفع همه نیازهای انسانی است . در سایه ی روابط انسانی روان انسان ، تلطیف می یابد ، استعدادش می شکفد و به بار می نشیند .

تعلیم ، تغییر در رفتار است و مدرسه جولانگاه تغییر و تبدیل است . پایه و اساس تغییر هم عشق و محبت است که در روابط انسانی محقق می گردد . تا مدیر با معلم ، مدیر با دانش آموز ، مدیر با اولیاء و رابطه برقرار نکند چگونه می تواند احساسات و عواطف خود را بدانها منتقل کند و موجب تغییر گردد ؟

از عوامل مهمی که بر روابط انسانی در آموزشگاه اثری غیر قابل انکار دارد شرایط و جو حاکم بر مدرسه است و مدیر به عنوان هماهنگ کننده ، در ایجاد جو مسئولیتی سنگین تر دارد . 

لطفا" جهت مطالعه بقیه مقاله به ادامه مطلب بروید .

ادامه مطلب ...

راهنمای سیستم حسابداری مدارس


درفایل زیر راهنمای سیستم حسابداری مدرسه که

شرکت سامانه پرداز وستا آن را طراحی  را

دراین برنامه اجرا نمایند قرارداده شده است.




طرز تهیه زیتون پرورده


در گیلان زیتون پرورده را غالباً با زیتون ماری و آب ترشه انار ( نوعی انار جنگلی بسیار ترش ) و سبزی های بومی مانند . خالواش و چوچاق درست می کنند ... 
مواد لازم:
زیتون سبز هسته گرفته و به دلخواه خورد یا درسته              نیم کیلو
رب انار                                                                         نیم پیمانه
سیر کوبیده                                                                    8 پر
آب لیمو                                                                        2 قاشق
مغز گردو کوبیده                                                             150 گرم
نعنای خشک کف مال                                                     1 قاشق مرباخوری
طرز تهیه :
زیتون پرورده از ساخته های بسیار نغز آشپزی گیلان است و در خود گیلان آن را مانند ترشی و ماهی شور در کنار غذای اصلی سر سفره می گذارند ، ولی روی میز اردو هم مسلماً جای خود را دارد .
 
در گیلان زیتون پرورده را غالباً با زیتون ماری و آب ترشه انار ( نوعی انار جنگلی بسیار ترش ) و سبزی های بومی مانند . خالواش و چوچاق درست می کنند . این مواد را در تهران و برخی از شهرستان ها از فروشگاه های مواد خوراکی گیلان می توان خرید ، ولی اگر این مواد در دسترس نبود ، از روی این دستور عمل کنید ، نتیجه رضایت بخش خواهد بود . همه مواد را در ظرفی بریزید ، زیر و رو کنید و یک ساعت یا بیشتر در یخچال بگذارید ، سپس در ظرف اردور بکشید و سرد سر سفره بگذارید .
زیتون گاهی بیش از اندازه شور است ؛ ممکن است لازم باشد پس از هسته گرفتن آن را 1 ساعت در آب سرد بخوابانید .

منبع : وبلاگ نصیرمحله

راه حل تغییر نکردن نگارش

به مسیر نصب برنامه (پروگرام فایل/ پژوهش/ و داخل پوشه توصیفی یا راهنمایی ) بروید


از طریق هلپر موجود در آن پوشه آخرین نگارش را از اینترنت بگیرید


سپس فایلtosifiapp یا  RahnamaeeApp همان پوشه را اجرا نمایید.


اگر درست شد آیکن های برنامه را از روی دسکتاب را حذف کرده و از دو آیکن داخل پوشه برروی دسکتاپ


shortcut بسازید.

راهنمای کار با سیستم توصیفی ابتدایی و راهنمایی

مدارس ابتدایی و راهنمایی راهنمای کار با سیستم را از طریق لینک زیر دریافت  و به دقت مطالع نمایند.

******‌با تشکر فراوان از اداره کل آموزش و پرورش استان البرز منطقه اشتهار جناب آقای اصلانی که راهنمای کار باسیستم توصیفی ابتدایی و راهنمایی را تهیه و تنظیم نموده اند. *******


راهنمای کار با سیستم راهنمایی ویندوزی



راهنمای کار با سیستم توصیفی ابتدایی

راهنمای دریافت فایل مشخصات دانش آموزان از سناد

جهت دانلود فایل راهنمای "دریافت فایل مشخصات دانش آموزان" از سناد بر روی لینک زیر کلیک نمایید.


فایل راهنما

اصلاح حرف «ی» در سیستم های دانش آموزی

جهت اصلاح حرف«ی» می توانید از روش های زیر استفاده نمایید 
الف: بعضی وقت ها با انجام اصلاح حروف در خود برنامه حروف «ی» اصلاح می گردند
ب: روش دوم می توانید از طریق گزینه ی سازماندهی ثبت نام و در کادر مربوطه حرف "ی" را با کلید های ترکیبی SHIFT+X تایپ کنید
ج : راه سوم دریافت فایل اسکریپت اصلاح حروف


بعداز دانلود از حالت زیپ خارج کنید

تنظیم تاریخ سیستم

سیستم های دانش آموزی ویندوزی( توصیفی ابتدایی/ راهنمایی و دانای متوسطه و پیش دانشگاعی) نسبت به تاریخ کامپیوتر حساس می باشد. تاریخ سیستم( کامپیوتر) را چک کنید.

برای مشاهده و اصلاح تاریخ: از قسمت نوار منو( قسمت پایین سمت چپ کامپیوتر) بر روی ساعت دوبار کلیک کنید ودر قسمت date & time اصلاح کنید.

مشاهده راهنمای تصویری

تنظیمات اولیه سیستم دانش آموزی


تنظیمات اولیه سیستم دانش آموزی

پس از نصب ویندوز و نصب برنامه دانش آموزی برای فعالسازی برنامه دانش آموزی باید مراحل زیر را انجام داد.

1- برنامه helper را اجرا نموده و در کادر باز شده کد آموزشگاه را وارد و تأیید نمایید.

2- در قسمت پایگاه اطلاعاتی سیستم گزینه تنظیم اولیه پایگاه داده های سیستم مدرسه الکترونیک را انتخاب نمایید.

جهت دیدن بقیه موارد به ادامه مطلب بروید

  ادامه مطلب ...